شرکت توزیع مغز پسته کوهی

مغز پسته کوهی خشکباری است که مانند تخمه مصرف می‌شود. به دلیل سفت بودن پوست این نوع پسته ممکن است هنگام شکستن دندان دچار آسیب شود لذا تولید مغز پسته کوهی اعلا باعث راحت‌تر شدن مصرف این مغز کوهستانی شده است.

شرکت توزیع مغز پسته کوهی

پسته کوهی منبع اسید آمینه می باشد

پسته کوهی منبع اسید آمینه می باشد

پسته کوهی یا وحشی با نام علمی Pictacia atlantica که به آن بَنه یا گلخُنَک نیز گفته می‌شود بومی مناطق کوهستانی می‌باشد.
رشته کوه‌های زاگرس و مخصوصاً منطقه ریگان واقع در استان فارس از زیستگاه‌های مناسب برای این محصول در کشور ما می‌باشد. پسته کوهی در واقع اصلاً آجیل نیست و از نظر گیاه‌شناسی بذر یک “درختچه” است و میوه آن از نوع شفت است که روی آن گوشتی بوده و هسته آن قابل مصرف است.
مغز پسته کوهی بسیار مغذی بوده و ارزش غذایی روغن آن با روغن زیتون برابری می‌کند و دارای اسیدهای آمینه، ید، آهن، روی، منگنز و پتاسیم است و به عنوان میان وعده برای انواع سنین مناسب می‌باشد.
پسته کوهی نه تنها یک میان وعده و تنقلات خوب برای کودکان است بلکه دارای چندین ویژگی درمانی از جمله تسکین ناراحتی و درد قسمت فوقانی شکم، درمان سوء هاضمه، جلوگیری از بروز آلزایمر، تقویت اعصاب، تقویت حافظه و زخم معده است همچنین مدر (ادرار آور) است.
همچنین مطالعات نشان داده است که پسته کوهی دارای فعالیت ضد میکروبی و ضد درد را گزارش کرده‌اند.
محتوای بالای توکوفرول‌ها، کاروتنوئیدها، فنل‌ها این دانه می‌تواند اثر پیشگیری کننده‌ای در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد به علاوه برگ‌های درخت این گیاه دارای خواص ضد آمیلاز و ضد گلیکوزیدازی هستند که اثر ضد دیابت دارند.
پسته کوهی به دلیل داشتن رزین، دارای اثر ضد میکروبی برای جلوگیری از تشکیل پلاک دندانی و اثرات کشنده علیه باکتری‌های گرم منفی و مثبت است.
به دلیل محتوای بالای آن در اسیدهای چرب اشباع نشده در رژیم‌های غذایی ارزش داشته و ممکن است در ساخت روغن‌های خوراکی، پخت و پز یا سالاد یا برای ساخت کره استفاده شود.
علاوه بر این، اسید کافئیک به دنبال اسید سینامیک، پینورسینول، وانیلین، اسید فرولیک نیز تعیین شد علاوه بر این مواد لوتئوکسانتین، نئوکسانتین، ویولاگزانتین، لوتئین، ایزومرهای لوتئین و چندین نوع کلروفیل نیز از آن به دست آمد که همگی این ترکیبات در مغذی بودن پسته کوهی و تأثیر آن بر روی درمان بیماری‌ها اثرگذار است.

برترین فروشندگان مغز پسته کوهی

برترین فروشندگان مغز پسته کوهی

همان طور که از نام پسته کوهی پیدا است زیستگاه آن کوهستان‌ها بوده و طبیعتا در کوه‌های ایران باید به دنبال برترین فر مغز پسته کوهی تازه بود.
از برترین فروشندگان پسته کوهی می‌توان به مناطق فعال در کوهپایه‌های زاگرس نام برد البته بسیاری از شرکت‌ها در کشور به تولید مغز پسته کوهی و توزیع آن می‌پردازند که همین عامل باعث شده است مصرف این دانه مغذی و ارزان قیمت (به نسبت پسته‌های اکبری و سایر ارقام پسته) در سراسر کشور افزایش یابد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما